woensdag 10 juni 2015

Plooistoeltjes herstofferen

Nieuw naaiproject!

Ik kreeg deze 2 plooistoeltjes van mijn oma:



Het stofje is wat versleten dus ik wou eens proberen of ik hier geen nieuw stofje kon voor maken en de winnaar van de stofjes was dit:

 
 Ik heb alles gemeten van de 'oude' stof en dit proberen over te nemen in het bloemenstofje:



Het stofje rekt een klein beetje mee maar is heel licht dus heb ik het dubbel dik gevouwen vooraleer ik het dicht heb gestikt:


Mijn rugsteuntje kon ik erover schuiven maar mijn naden waren niet zo 'mooi' dus ik heb ze overstikt met dit sierlintje:



Voila het rugsteuntje klaar en nu hetzelfde voor het zitje maar probleem: de buizen kunnen niet open dus ik moest de stof eigenlijk over de buizen heen stikken...


Het is me gelukt, het is misschien wel een beetje voor de 'lichtgewichtjes only' maar het is gelukt!



Perfect voor in het zonnetje te zitten!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen