vrijdag 1 mei 2015

Feesthoedjes

1 mei: feestdag en wat hoort bij een feestdag: een Feesthoedje!


We hebben er gekleurd papier bij genomen en door wat draaien en knippen kreeg ik er al vlug een kegel/feesthoed uit gehaald:


 Geen idee hoe je dit doet? Heel eenvoudig: hier vind je een voorbeeldje hoe je te werk kan gaan.


De kids mochten elk hun kleurtje kiezen.....zo kwam het dus dat Lucie een roze met groene lintjes hoed verkreeg :)



De lintjes heb ik verkregen door een rechthoekje uit te knippen en hier, slechts aan één kant, telkens knipjes te geven tot bijna op het einde maar net niet é! 

Zoals hieronder, de rode lijntjes zijn dus waar je knipt:


Dan draai je de kant waar niet geknipt is samen en heb je een 'tasseltje' en dit kleef je bovenaan het hoedje; Ik had een klein gaatje bovenaan dus ik heb het er een beetje in gekleefd:


Daarna gaatjes aan de zijkant en een rekkertje erdoor:


EN dan NATUURLIJK nog ze zelf hun hoedje laten versieren!


Mijn kleinste meid was ook wat beginnen plakken, terwijl mama de rekkertjes doet, en ze had ook een hoedje gemaakt! 

Er kunnen nooit geen feesthoedjes genoeg zijn !

Party!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen