zaterdag 25 april 2015

Rest projectje: Blauw tasje

Deze keer maak ik dit blauwe tasje:


Ik wou nog eens iets proberen met een restje en ik had nog een redelijk groot stuk blauwe stof over dus dit werd mijn slachtoffer. Ik wou iets proberen, beetje op het gevoel, in vorm van een tasje maar dan beetje groter.

Eerst heb ik een dubbele rechthoek geknipt waarvan de bovenkant iets afgerond was:


De randen dichtgestikt, niet de bovenkant, en daarna alles binnenstebuiten gedraaid:



Wanneer de rechthoek voor me lag, de onderste zijde dubbel geplooid net tot waar de afronding begint. Daarna de zijkanten dichtgestikt en terug binnenstebuiten gedraaid.

De schuine rand afgewerkt met een rood biaislintje en met mijn tang een blauw drukknoopje opgezet.



Het is een reuze envelop geworden. Groot genoeg voor een tablet maar...niet echt sterk genoeg ervoor dus...wie weet wat erin zal komen!






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen