dinsdag 21 april 2015

Lasercutten: verhuis kadootjes

Een tijdje geleden heb ik een workshop gedaan om te leren werken met de lasercutter*....of toch wat basis dingen ervan :)

Ik heb opnieuw een bezoek gebracht aan het Budalab zodat ik nog wat spulletjes kon laseren en hier heb ik onderandere een paar kadootjes gemaakt voor vriendjes die verhuist zijn:



Ik had nog een paar kleine wolkjes ook gelasert en deze heb ik gekleurd of 'gelakt':



Dit heb gedaan met nagellak, in deze 2 kleurtjes maar ik heb maar een kleurtje gefotografeerd :)



Nadat de wolkjes droog waren heb ik ze schuin boven het huisje gekleefd:



Jammergenoeg heb ik geen 'af' foto hiervan :) ...sorry
...maar er was wel een héél mooi strikje bovenaan links :)

Nog een klein kadootje erbij: een sleutelhangertje:




Met zo'n sleutelhangerslotje  en mijn tang was deze snel gemaakt:



 Nog een paar wolkjes erbij:



Dit ook bovenaan en voila, eentje zonder kleur maar toch nog leuk!


Het is weer een heel nieuwe wereld die opengaat met dit lasercutten! Zoveel verschillende dingen dat je ermee kunt doen...er komen dus nog spullen aan é!



*lasercutten: 
Een lasercutter is een machine die door middel van laser in verschillende materialen (hout, leer, plastiek,...) verschillende figuren kan uitsnijden of graveren. Ik heb via een workshop in het Budalab dit leren kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen