vrijdag 17 april 2015

Insectenhotel maken

Het is paasvakantie en in dit stralende weer moeten we wel iets buiten doen en dit werd: een insectenhotel maken!

Eerst heb ik wat gaan neuzen in de papa zijn tuinhuis voor wat hout voor mijn 'hotel' zelf. Ik kwam tot deze 2 dikke stevige MDF latten en deze dunne plaat...weet niet welk hout ...vond het al leuk dat' ondertussen weet wat MDF is :)


Ik heb me zelfs gewaagd aan de figuurzaag zodat ik dunne plankjes kon verkrijgen!

Eerst heb'k op de grote plaat wat gemeten en getekend en daarna zagen:




Nadat'k de lange latten naast elkaar heb gelegd en bovenaan en onderaan een lang latje heb vastgemaakt, kwam er ook nog een dak op:


Mijn nageltjes waren oftewel te dun voor de brede zijkanten oftewel waren ze te dik voor de middenste dunne latjes DUS heb ik gewoon dikke nagels erdoor geslagen en gezorgd dat mijn latjes IN het hotel erop konden rusten.

Voila, ons hotel is gebouwd en nu mochten mijn assistentes (kids en neefjes die kwamen spelen) komen helpen:



Daarna helemaal opvullen met takjes, twijgjes, bosvruchten die mijn kids eerder verzameld hadden bij vorige boswandelingen,...alles wat we maar konden vinden ging  erin!


Hotelgasten, kom maar af!!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen