woensdag 22 april 2015

Blauw rokje met rood gerecycleerd biaislintje

Het is véééééééééééél te lang geleden, er MOEST weer eens een rokje gemaakt worden!



Ik ben van start gegaan met dit blauwe stofje die ik ooit eens in de kringloopwinkel had gekocht:



Dit biaslintje heb ik zelf gemaakt van een shortje. Het short was te klein voor mijn kleinste meid en de print vond ik zo leuk dat ik er wel iets mee moest doen! Ik wist nog niet helemaal hoe of wat ivm biaislint (nu nog niet hoor) en daarom zijn de naadjes ook recht MAAR het is wel een biaislintje geworden die ik dus hier kon gebruiken:



Nadat ik een rechthoek had geknipt uit de blauwe stof heb ik onderaan al het biaislintje gestikt:



 De bovenkant van de stof, waar de rekker in moet, heb ik dus ook eventjes omgestikt:



Alles mooi glad strijken vooraleer ik er een rekker in kan rijgen:



De rekker erin, efkes meten bij mijn klein meisje en dan dichtstikken:




Zwieren maar!!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen