vrijdag 20 maart 2015

Workshop lasercutter in het Budalab

Vandaag komt geen creatief project aan bod maar een creatieve workshop:  

Eergisteren was het de laatste dag van deze lasercutter workshop die doorging in het Budalab te Kortrijk.

In een minireeks van 5 sessies (7,5 uur) leer je een juweel ontwerpen.
We maken daarbij gebruik van de lasercutter om een idee, of variaties op enkele voorbeelden , om te zetten in een afgewerkt product dat je zelf kan dragen of cadeau kan doen.
Zoals deze:



Zo ziet de machine eruit waarmee we werken:



De eerste les heb ik gemist door ons onverwacht reisje maar vanaf de 2de les was ik volledig aanwezig!

Ik doe mijn huiswerk via Pinterest waar je super veel ideeën vindt.

Je leert er het programma Inkscape kennen, die je gratis kan afhalen, waar je mee leert 'vector' afbeeldingen maken...yep was ook allemaal nieuw voor mij! 

Voor de leken zoals ik: dit zijn dus afbeeldingen gemaakt van lijnen en punten. Voor een iets specifiekere..misschien ook duidelijkere uitleg kijk je best hier.

Een paar van mijn Mijn creaties:





...en nog een paar :)

Ik ga zeker nog eens wat 'tijd huren' want ik zit nog vol ideeën om te maken !!!

Het was super leuk, echt een aanrader voor andere creatievelingen; 

Op de website van Buda lab Kortrijk vind je hun programma terug en ik denk dat ik al een nieuwe workshop gepland gezien heb.






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen