dinsdag 17 maart 2015

Roze zeemeerminstaart

Mijn meiden zijn zowiezo gekluisterd aan het scherm als het over zeermeerminnen gaat: het snel zwemmen, de tieniewienie bikini's en natuurlijk die magnifieke staart dus ik heb dus geprobeerd eentje te maken:


Ik wou persoonlijk, wat héél veel werk ging zijn, schubben maken maar dat idee werd door mijn dochter héél snel van de tafel geveegd. Het moest 'beetje blinkend' zijn! In mijn 'euro-deals zak' vond ik deze jurk, het was roze EN beetje blinkend dus ik kon niet anders dan scoren.


Op patroonpapier probeerde ik een staart te tekenen die ik daarna heb uitgeknipt:



Daarna de staart uitgeknipt, 2x natuurlijk:



Om de staart onderaan te verstevigen, zodat hij niet gewoon naar beneden hangt, heb ik er wat plastiek in genaaid die ik heb gerecycleerd van een oude tent:



Tadaaaaaaaaaaaa, ready to wear!



Zoals je kan zien is mijn grootste meid SUPER trots! 

Ze kon er volgens mij eigenlijk niks mee doen behalve liggen in de zetel maar al snel was de groene mat omgetoverd tot zeewier en toonde ze me alle mogelijke poses die zeemeerminnen aan kunnen nemen. 



En wanneer ze dat beu was kon ze er plots wel mee springen :)



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen