zondag 15 februari 2015

RecyKLEREN/ Verkleedkledij Indiaans vrouwtje

Mijn moeder heeft een verkleedpartij aan komen en het thema is cowboys en indianen. Ik heb haar voorgesteld een kostuum te maken: indianen meisje of Pocahontas!



Aangezien het carnaval is, zal het misschien voor nog mensen intressant zijn :)

Het wordt terug een recyclage project en aangezien mijn stoffendozen alles behalve bruin erin hebben, heb ik een bezoekje gebracht aan de kringloopwinkel. 
Ik vond daar een bruin topje en camelkleurige rok in zo'n daim-stofje:




Ik ben begonnen met de 2 aan elkaar vast te maken zodat het een jurk wordt:



De rok heb ik onderaan in een punt geknipt en in reepjes geknipt:



 Met de restjes hiervan heb ik hetzelfde gedaan van een klein lapje en dit rond de hals gestikt.

Ik wou graag ook een tasje maken en met een stukje van de bruine daim rok heb ik een rechthoek geknipt:



Van dit printje heb ik dezelfde rechthoek geknipt en deze vastgestikt aan het bovenstaande stofje zodat ik deze kon dichtplooien, dichtstikken aan de zijkant en draaien.





Met een andere gekleurd stofje heb ik een riempje gemaakt die ik vast heb gestikt aan de tas:




Ik vond er nog een ketting die wel wat 'indian-style' was:



In de stof vd voering van de tas, heb ik nog een riempje gemaakt zodat de jurk gecentreerd kon worden:



 En de outfit was klaar!


Nog een paar gekleurde strepen en misschien wat vlechtjes en ze is er klaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen