donderdag 19 februari 2015

Bavetje in chevron printje

Het projectje van vandaag wordt dit bavetje!




Eerst heb ik dit stofje gekozen voor de buitenkant:



Uit witte 'badstof'/ 'bavetstof' heb ik een vorm geknipt; Deze heb ik overgenomen op het stofje:


De 2 goeie kanten op elkaar, alle de randjes vaststikken behalve de kromming want daar ga ik het binnenstebuiten draaien:



Voor het lintje rond de hals en om de bavet dicht te binden, ga ik een biaislintje maken van de restjes stof die ik heb van het stofje dat ik heb gebruikt voor de voorkant:

Ik heb deze biaistape maker gekocht in de Veritas, het is eentje v 25mm:




Er zit een tabelletje bij de biaistape maker zodat je weet welke breedte uw repen moeten hebben om gepaste biaistape te maken:


Dan het puntje van mijn reep erdoor rijgen:




En daarna erdoor beginnen te schuiven:



Ondertussen heb ik me verplaatst naar mijn strijkplank waar ik verderdeed terwijl ik mijn strijkijzer aan het uiteinde hield:



Dan heb ik er mijn binnenstebuiten gedraaid bavet erbij genomen:



Ik heb in het midden van mijn lintje en van mijn bavet alles vastgestoken met speldjes zodat ik gemakkelijker kon naaien:



Daarna de uiteindjes en voila:



Vergeet zeker niet mee te doen met mijn allereerste give away zodat uw prinsje of prinsesje een echte schatkist piñata kan stukslaan op zijn of haar volgend feestje!
De wedstrijd loopt tot 22 februari om 18u!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen