woensdag 14 januari 2015

Wolf rokje

Het is alweer een tijdje geleden dat ik terug achter mijn naaimachine ben gekropen dus ik heb ze terug geinstalleerd in mijn living!

In de Zeeman vond ik deze kussenhoesjes met verschillende dierenprinten, echt wel super goedkoop en een super leuke print!
Hier wou ik iets mee maken, een.....rokje!!!!


Omdat het toch wat kouder is dezer dagen en mijn dochtertjes geen velleke gelijk van een wolf hebben, wou ik er een stevig rokje van maken die toch wat gevoerd was.

Ik had nog deze blauwe gestreepte stof die ik ooit in de kringloopwinkel heb gekocht:


Ik heb van de kussen hoezen zowel van de bovenkant een cm van de rand een boordje afgeknipt en van de zijkant ook maar hier wat schuiner zodat het een A-lijn rokje wordt. 
In de blauwe stof heb ik dezelfde vorm geknipt plus een reep om een tailleband te maken.

Van beide heb ik een rokje gestikt en de stofjes daarna vastgemaakt aan elkaar aan de onderkant en als laatste de tailleband er ook aan bevestigd.

En klaar is kees, de voorkant:


De achterkant:



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen