zaterdag 17 januari 2015

Sterren pyjama broek

We kruipen terug eens achter de naaimachine en om terug op gang te komen begin ik weer met een gemakkelijk projectje: een pyjama broekje voor Lucie!

Ik koos voor dit super cool sweater sterrenstofje:


Aangezien ze groeit als een kool heb ik een broek van haar grote zus genomen en die gewoon een klein beetje kleiner 'over'getekend dan anders:


Wanneer ik mijn 2 stukken had heb ik deze op elkaar gelegd en de korte bovenstukjes vastgestikt aan elkaar. Daarna de broek opengelegd zodat de broekspijpen op elkaar lagen en deze ook dicht gestikt:

 




Bovenaan heb ik een boord overgestikt, een klein gaatje vrij gelaten om een rekker door te rijgen, en dit dan ook nadien gedaan:



Als laatste de pijpjes onderaan mooi omstikken en klaar is kees:


Lucie kan er weer een nachtje tegenaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen