maandag 19 januari 2015

Rokje blauw witte streepjes

 Ik had terug eens zin om een rokje te maken dus heb ik in mijn stofjes 'hoop' een stofje gaan uitzoeken en ik koos dit wit blauw streepstofje:


Ik heb eerst, op gevoel, een grote rechthoek dichtgestikt. Daarna heb ik de onderkant al afgewerkt: een boordje overgestikt en dan bovenaan om de paar cm een plooitje vastgestikt:



Voor de tailleband heb ik terug een brede reep stof geknipt, dichtgestikt in de lengte en dan binnenstebuiten gedraaid:

(sorry voor de slechte foto)

Mijn rokje heb ik platgelegd en dan de strook er bovenaan aan vastgestikt met de uiteinden van de band open:


Daarna een rekker in geregen, wat gemeten bij dochterlief en dichtgestikt:


Na al die zomerrokjes uit de kast te halen mogen er wel weer wat nieuwkes bij é :)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen