maandag 26 januari 2015

Patroontje Tilly and the buttons

Op één van de vorige Petit Bazaar's heb ik een patroontje gekocht van Tilly and the buttons:


Ik ga eerlijk zijn, ik had niet eens door dat het voor volwassenen was, ik dacht ik ga hier efkes een longsleeve maken voor mijn meisjes maar toen ik aan de maten begon ging er dus een lichtje branden :)

De meeste modelletjes zijn met stretch stofjes gemaakt en ik heb nog verschillende restjes dus ik dacht dit eens te proberen met verschillende kleuren.

Eerst op patroon papier alle delen overtekenen, uitknippen en uit de stof knippen:




Na al mijn knipwerk ben ik begonnen met naaien:



Eerst de schouders aan elkaar vastmaken:




Daarna de mouwen vaststikken:




En als laatste de losse kraag:

De vorm is gelijk niet dat maar ja, we hebben een strechy longsleeve :)


Conclusie:
ik probeer het dan eens opnieuw met een ander soort stof want het werken met die strechstofjes krijg ik nog niet direct onder de knie.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen