zaterdag 22 november 2014

Zwanenjurkje recyKLEREN

Dit mooie jurkje van Lucie is te klein geworden maar ik vind het zwanen stofje zo super leuk dat ik het wel MOEST hergebruiken dus ik ga proberen er een rokje van te maken!



Ik heb dus eerst het onderste deel afgeknipt:



Zo had ik een lange rechthoek:



Dan heb ik de stof en de voering terug vast gestikt aan elkaar:



Op de rommelmarkt in Heuvelland heb ik dit pakje zwarte rekker gekocht en hier wou ik dus mijn rokje mee maken:



Ik heb een taillebandje geknipt die perfect was van omtrek en deze dicht gestikt:



Dan de band op het rokje vast gepind zodat ik het kon eraan vaststikken:



Ik heb, om de oneffenheden wat te verbergen, nog een breed zwart stof boordje tussen gestoken:



Voila, weer gerecycleerd en het jurkje die te klein was voor Lucie is nu weer verandert in een rokje die gaat voor mijn grootste meid!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen