zaterdag 15 november 2014

Zakje van restjes en een snel rokje

Ik wou weer eens een projectje doen met mijn restjes, of toch met onderdelen uit mijn restjesbak. Ik had er nog een deel van een kussenhoes in zitten waarvan ik het andere deel van de stof had gebruikt voor een voetenzak voor mijn oma. 

Met deze rits wou ik een zakje maken!



Ik heb dus aan de beide kanten een stukje stof genaaid:



Daarna dichtgeplooid en dichtgestikt aan de zijkantjes, terwijl de rits een klein beetje openstond é! De hoekjes heb ik afgeknipt zodat het een beetje afgerond leek:



Alles binnenstebuiten draaien en daarna wou ik toch nog ietske extra dus heb ik met een zigzag lintje, in fluo oranje, nog een beetje extra versiering aangebracht:



Met het allerlaatste stukje het ritslipje versiert, het is ook gewoon handiger om open en toe te doen.



Ik had eigenlijk nog een groot stuk van die stof en het leek me perfect om nog een rokje te maken dus...het werd een drukke avond! 



Met als resultaat weinig foto's van 'the making of' maar wel van het eindresultaat!



Eenvoudig en snel gemaakt maar oh zo leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen