zondag 23 november 2014

Roze patchwork schoudertas

Deze keer ga ik terug een projectje doen met de stofjes uit mijn restjes bak: een soort patchwork tasje!

Eerst heb ik alle restjes uitgehaald die een beetje rood-achtig waren, zodat er toch een soort 'samenhang' is é. Dan heb ik begonnen met een stukje rechthoek en deze telkens op de andere stofjes gelegd en uitgeknipt; Zo kwam ik toch een hele stapel stofjes met zelfde formaat:



Dan ben ik begonnen met ze aan elkaar te stikken:



Als ik 2 hele lange slierten had heb ik de zijkantjes afgeknipt zodat ze mooie rechte repen waren:



Die repen heb ik dan in 2 geknipt over de lengte en ze zo naast elkaar geschikt zodat er NIET dezelfde stukjes naast elkaar liggen:



Dan terug aan elkaar stikken:



Omdat ik er een tas van wil maken heb ik een stevig stofje genomen voor de voering. De goeie kanten op elkaar gelegd, de randen gestikt en dan binnenstebuiten gedraaid:



Wanneer ik de goeie kanten op elkaar heb gelegd heb ik de zijkanten dichtgestikt naar beneden MAAR onderaan heb ik aan beide kanten een stukje open gelaten:


Deze 'open' kant heb ik platgedrukt en de 2 kleine stukjes aan de zijkant ook dichtgestikt:



Voor schouderriem heb ik een roze en grijze strook vastgestikt op elkaar en binnenstebuiten gedraaid:



Nadat ik de zak ook binnenstebuiten heb gedraaid  heb ik de schouderriem eraan vastgenaaid:






Het ziet er misschien een beetje als een 'flessen' tas uit maar dat was dus niet echt de bedoeling...voor iemand denkt dat ik een 'probleem' heb of zo :)

We vinden wel spullen die er gaan in passen!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen