zondag 16 november 2014

RecyKLEREN: van jurk naar rokje met bloemetjes

Ik ga terug aan het werk met een jurk van mijn euro deals! 

Ik vond dit geel bloemetjes printje super leuk en het bleek een grote jurk te zijn dus ik heb veel stof om mee te werken!


Ik heb onderaan eerst een boordje afgeknipt waaronder ook de rode lintjes:



Bij het onderzoeken van de jurk merkte ik dat er aan de binnenkant een groen kanten boordje zat en die vond ik mooier dan de rode lintjes dus heb ik de boord gewoon omgedraaid en hiermee de taille band gemaakt om later mijn rekkertje in te steken:



Uit de grote stukken stof heb ik het rokje geknipt, geen cirkelrokje ook geen echt A-modelletje maar...er beetje tussen:



Dan heb ik de tailleband hieraan vast genaaid:



Omdraaien zodat je het mooie groen kanten boordje zag:



Onderaan heb ik het boordje overgeplooid en gestikt en daarna een rekkertje erin:



Voila, rokje bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen