woensdag 5 november 2014

Recykleren: van bordeaux rok naar bordeaux tube sjaal

Ik ga terug recykleren en nu is het mijn bedoeling van deze lange rok een tube sjaal te maken. Wanneer ik de rok in de winkel zag vond ik de kleur en de print super maar lange rokken zijn niet aan mij besteed dus ik wou er iets anders mee proberen maken.


Eerst heb ik de knoopjes eraf gehaald, deze kunnen me later nog van dienst zijn:



Ik heb zoveel mogelijk rechte stukken uit de rok geknipt. Wanneer ik de langste stukken aan elkaar hield zag ik dat hij iets te kort was en daarom heb ik wat zwarte stof bijgenomen en deze evenbreed geknipt:



Dan heb ik de stukken aan elkaar vast gestikt:



Wanneer ik een lange sliert had heb ik de brede strook dichtgevouwen en de randen dichtgestikt:



Daarna alles binnenstebuiten gedraaid en de open rand zo goed mogelijk dichtgestikt:



Het is een iets zwaardere stof dan ik dacht maar ik ga hem zeker dragen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen