woensdag 19 november 2014

Recykleren: van bloemetjes hemd naar bloemetjes tas

Ik ga terug eens werken met één van mijn 1 euro koopjes, namelijk dit bloemetjes hemd:



Ik heb er eerst alle mogelijk grote vlakken stof uit geknipt en daarna deze aan elkaar genaaid zodat ik een grote langwerpige rechthoek kreeg:



Daarna heb ik hetzelfde geknipt uit een zwart stofje, voor de voering. Ik heb van beide stofjes de rechtoeken met de goeie kanten op elkaar geplooid en de zijkanten dichtgestikt. 





De bloemetjeszak heb ik dan binnenstebuiten gedraaid en de zwarte stof heb ik erin geschoven:



In dezelfde zwarte stevige stof heb ik een brede band geknipt en gestikt zodat ik die bovenaan de bloemetjes zak kon stikken:



Hier is hij eraan vast:



Met mijn restjes van het bloemetjes hemd heb ik nog 2 handgrepen gemaakt om aan de tas te naaien:



Voor versiering heb ik nog aan beide kanten 2 mooie zwarte knopen genaaid:




Voila, weer gerecycleerd EN terug een tas bij...ik had er al zo weinig :)








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen