zondag 2 november 2014

Oranje slaapzak voor Donald

Lucie wou graag haar Donald Duck, haar allerbeste vriend, in bed steken maar beneden is er geen bedje dus wou ze graag een slaapzakje...yep mama is terug achter de naaimachine gekropen!



Haar lievelingskleur is oranje dus ik heb dit stukje stof gekozen:



Het was een super lange strook, waarschijnlijk ooit nog een tafelloper geweest, ooit gekocht in de Kringloopwinkel.

Ik heb deze stof dubbelgeplooid, zodat ze zeker tegen een stootje kan, en daarna beginnen knippen:



Ik heb een beetje aldoende de slaapzak 'uitgevonden' moet ik eerlijk zeggen. Wanneer ik de stof dus op de tafel legde heb ik rechts boven een stuk uitgeknipt zodat als je het dubbel zou vouwen, er een lang stuk achteraan is en een kort vooraan.

Dus zoals je dit tekeningetje ziet, heb ik het rode gedeelte weggeknipt:



Ik heb het, zoals je ziet, niet speciaal 'netjes' gedaan want deze randen ging je toch niet zien:



De kanten heb ik dan met de goeie kanten op elkaar gelegd en de randen gestikt, behalve de langste, dus onderste kant.

Aan het gedeelte waar Donald in gaat heb ik toch, met een extra stukje stof, een soort biaislintje gestikt:



Waar het hoofdgedeelte komt heb ik een klein beetje vulling gestoken zodat het leek als een hoofdkussentje; De randen zijn idd weer nie wouw maar ook hier komt een lintje rond:



Ik heb voor dit mooie blauwe sterren biaislintje gekozen:



Daarmee rondom het 'kussen' gedeelte gestikt:



En als allerlaatste detail heb ik sterretjes knopen genaaid op de voorkant:



Lucie was blij en Donald sliep als een roosje:







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen