maandag 17 november 2014

Mini heksen outfitjes

Mijn kids hadden een latere versie van een halloween-feest op school en mochten dus verkleed zijn. Dus natuurlijk wou mama kijken voor ietske nieuws te maken en vooral te recyKLEREN!

Ik ben begonnen voor mijn grootste meid met een eenvoudige heksenjurk. Ik had bij mijn eurodeals/koopjes nog een jurk liggen met sterren en hier heb ik een andere jurk van haar opgelegd en gewoon rond geknipt. 



De randjes daarna dichtgestikt, alles zat wat ruimer maar voor verkleedkledij steekt dat allemaal zo nauw niet é!
Samen met haar heksenhoed en cape, die we nog liggen hadden, was haar outfit perfect!




 Nu wou mijn kleinste meid natuurlijk ook iets en hier ben ik begonnen met een heksenrok gemaakt uit een oude jurk, voor de binnenkant, en heel wat zwarte tule, voor de buitenkant:



Dit is het stukje die ik van de zwarte jurk heb gebruikt:



De tule heb ik er rondomrond gestikt:



Daarna alles vastgemaakt aan een zwarte rekker en mijn reuze rok was klaar.



Ik vond het dan ook super dat de tule uit zichzelf zo wijd ging staan !



Voor het bovenstuk heb ik een oud truitje van mij genomen, hier terug een longsleeve van haar opgelegd en er gewoon rondom geknipt:



 Dit zag er dan zo uit:



 Dan binnenstebuiten gedraaid, dichtgestikt aan de zijkanten en terug gedraaid:



De kledij was klaar! 

Maaaaar...nu had ze nog geen cape gelijk haar grote zus!?!

Met was blinkende zwarte stof heb ik deze dus nog vlug vlug gefabriceerd:



Wat velcro aan de hoekjes:



 En de cape was er ook klaar voor!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen