vrijdag 24 oktober 2014

Roze zwemzakje

Ik heb op internet al zoveel zelfgemaakte zakjes gezien dat ik ook zin kreeg om weer eentje te proberen en de winnaar is geworden: een zwemzakje!

Om een idee te hebben van formaat heb ik een zakje genomen die Nina ooit eens gratis gekregen heeft:



Dan heb ik een stofje gekozen: het werd dit roze water afstotende stofje:



Nadat ik de 2 evengrote rechthoeken heb uitgeknipt, heb ik bij alle 2 aan de bovenkant een boordje overgeplooid en gestikt om later de koordjes door te rijgen:



Met één van mijn zelfgemaakte biaislintje heb ik 2 reepjes geknipt om onderaan de rugzak te bevestigen om daar ook de koordjes door te kunnen steken:





Ik heb de 2 rechthoeken met de goeie kanten op elkaar gelegd om de zijkanten dicht te stikken en ondertussen de 2 reepjes dichtgevouwen en ertussen gespeld om mee te stikken:



Wanneer je alles omdraait krijg je dan aan de buitenkant deze lusjes:





En dan een stevige koord genomen en deze erdoor geregen:



In 'losse toestand':



In 'dichtgesnoerde toestand':



Super snel en super handig toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen