dinsdag 14 oktober 2014

RecyKLEREN: Rode legging

Terug RecyKLEREN!

Deze keer BEGIN ik met een rok en probeer ik te eindigen met een legging!

Deze rode rok, terug gekocht in Think Twice voor een euro, gaf mijn alleszins genoeg stof om mee te werken en het rekt dus super handig voor een legging.


Ik heb een andere legging van mijn dochter genomen om over te nemen op papier om zo een patroontje te maken:



Dan heb ik deze overgenomen uit de rode stof, die ik dubbelgeplooid heb:


Nadat ik ze 2x heb overgenomen heb ik de stof opengeplooid om zo de korte kantjes vast te stikken:



Daarna heb ik de legging opengeplooid en dan op elkaar geplooid zodat er een 'broekje' onstond; Zo kon ik de broekspijpjes vastspelden om nadien vast te stikken:


Bovenaan heb ik een boordje overgeplooid zodat ik er een rekkertje in kan rijgen:


Alles binnenste buiten en rekkertje erin:


Mijn eerste legging!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen