maandag 6 oktober 2014

Piñata Bumba

Gisteren was het feest voor mijn kleinste meid en zoals ik vorig jaar heb gemaakt voor mijn grote meid, zo wou ik dit jaar opnieuw een Piñata  maken:

En wat heb ik gekozen voor Lucie: Bumba!!!

Ik ben begonnen met een ballon op te blazen en deze vast te maken aan een kartonnen kegel.
Om gemakkelijk te kunnen werken heb ik deze opgehangen aan een draad en een musketon zodat ik hem gemakkelijk kon verhangen. 

Om te beginnen met beplakken heb ik hem midden mijn wastorentje gehangen:


Om mijn behangerslijm te preparen heb ik een fles van wasverzachter in 2 geknipt. Zo recycleer ik EN heb ik een gemakkelijk potje om vast te houden terwijl ik bezig ben:


Mijn behangerslijm (poeder gekocht in de action = super goedkoop) is klaar:


Daarna al mijn kranten verzameld om reepjes te knippen:


Hier zie je mijn eerste plaksessie waar ik bovenaan een gaatje op heb gelaten om, wanneer de 1ste laag droog was, er al snoep te kunnen insteken:



Na nog een paar laagjes, en het topje dicht te plakken, heb ik hem wit geschilderd zodat de kleuren zeker goed zouden aanpakken:


Wanneer deze droog was heb ik eerst Bumba's hoed geschilderd:


Daarna zijn hoofd roze en wanneer dit droog was ben ik begonnen aan de details. Ik heb 2 grote rode bollen op de hoed geplakt en voor het haar heb ik dit kartonnentje uitgeknipt en dit nadien zwart beplakt:


Om de scheiding tussen de hoed en het hoofd duidelijk te maken heb ik in crèpe papier een reep 'gerold' en die rond de hoed geplakt:


Onze Bumba piñata is klaar!


De kindjes vonden het fantastisch!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen