woensdag 22 oktober 2014

Houtpulp creaties

Ik heb een tijdje geleden in het atelier eens iets nieuws gekocht: houtpulp! 

Dit was nog voor ik mijn fotootjes gewist heb, dus bij deze heb ik een foto van een zakje pulp  hieronder die er ietswat anders uitziet dan deze dit ik heb gekocht maar t'is maar om jullie een idee te geven é!

Dit hoef je dus enkel te mengen met water en dan krijg je een 'brouwsel' die wat papperig is en waar je dus kunt mee boetseren:



Wat is houtpulp precies? 
Het is een soort 'mengsel' die dus heel geschikt is om figuren te boetseren. Na het drogen kan het gemaakte werkstuk verder bewerkt worden zoals hout. Het mengsel bestaat dus uit het poeder die je mengt met water.

Ik had dus een fotoreeks hoe ik het mengsel gemaakt heb maar deze zat bij mijn fotosessie's die ik heb gewist dus hieronder zie je onze 'maaksels':



Nadat deze héél uitgedroogd waren hebben we ze niet bewerkt, zoals je dus kunt doen maar geschilderd!



Hier zie je een paar van hun kunstwerken:



Was eens leuk experiment om te proberen met de kinderen maar is waarschijnlijk beter geschikt om andere spullen te maken; Ik heb gehoord dat men het bv gebruikt om poppen te maken of maskers.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen