donderdag 9 oktober 2014

Hanglusje met musketon

Wanneer ik bezig ben met naaien komt er natuurlijk ook meestal knipwerk aan te pas en met al die draadjes en stukjes stof, die ik niet meer kan hergebruiken, die steek ik dan in een zak. Om die wat 'proper' te laten overkomen dacht ik om een soort 'riempje' te maken zodat ik de zak onderaan mijn strijkplank kon hangen...en dit MOEST gebeuren met mijn restjes stof dus hier ga ik:

Ik heb een reepje rode stof en een reepje bloemetjes stof genomen:



Deze heb ik met de goeie kanten op elkaar, vastgestikt aan elkaar:



Binnenstebuiten draaien:





Dan heb ik wat blauwe rekker erbij genomen:



Hier heb ik een klein stukje van geknipt:
(je restjes rekker houden voor zo'n projectjes of bv voor haarbandjes)



Dit rekkertje heb ik dan vast gestikt aan de ene kant:
(je kan ook gewoon een lusje maken met de stof maar ik vond het rekkertje wel een leuk detail)



Dan lusje gemaakt en dit ook vastgestikt:



Aan de andere kant heb ik ook een lusje gemaakt:



En dan een musketon genomen en deze erdoor gestoken!






Voila, mijn riempje is klaar! 
Heb je geen zak met restjes die je onderaan uw strijkplank wilt hangen, kan je het ook gewoon voor andere dingen gebruiken!



...voor uw rugzakje...een boog...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen