donderdag 16 oktober 2014

Groene trui met kap

Ik heb mezelf een cadeautje gedaan: het nieuwe boek van zelfgemaakte kleertjes nummer 3 !!


Het allereerste projectje is een trui met kap en dit heb ik nog nooit gemaakt dus ik MOEST het wel proberen!



Dus ik ben achter mijn machine gekropen en, natuurlijk moest ik het weer moeilijker maken, heb ik een stofje gekozen: groene sponsstof!



Eerst heb ik mijn patroon helemaal uitgetekend en uitgeknipt:




Eerst de zak vastmaken op de voorkant:



Daarna de voor en achterkant van de trui vaststikken:



De kap en mouwen vastmaken en afwerken:





En mijn eerste kap trui is een feit!!!!


Ik heb er nadien nog een band aan gestikt onderaan, dit zie je op mijn enthousiast model hieronder:



Maar gelukkig was de echte bestemmeling wel super blij!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen