zaterdag 4 oktober 2014

Cupcakejes met vlaggetjes van Jules

Omdat Lucie ook in de klas feest kon vieren heb ik cake'jes gemaakt. 

Hier geef ik tussendoor een klein tipje voor wie alleen cakejes maakt en het, zonder teveel te 'prutsen' in een spuitzak te krijgen.

Gewoon uw spuitzak recht in een langwerpig pot zetten en zo heb je uw handen vrij om alle deeg uit de pot in de zak te doen:


 Ik ging eerst de cakejes versieren met marsepein maar misschien dat niet alle kindjes dit mogen dus heb ik ze 'blanco' gehouden maar ik wou ze natuurlijk wel nog altijd iets 'extra' geven é!

De mascotte van de peuterklas is Jules en zo vond ik prentjes van hem en een taartje op internet en hier ging ik mee aan het werk.

Ik wou mini vlaggetjes maken, zoals deze:


Dus heb ik een blad afgeprint, in tabel vorm, met telkens aan ene kant Jules en andere kant de taart:


Deze heb ik dan uitgeknipt:


En voor stokjes heb ik tandenstokertje genomen:


Voila mijn vlaggetjes waren klaar dus ze mochten het cakeje  in:


Dan de cakejes verzamelen en in een doos om mee te doen:



Mmmm...gelukkige waren er teveel en MOEST ik wel proeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen