dinsdag 23 september 2014

Roze sterrenzakje met touwtje

Ik ga een nieuw zakje proberen, eentje waar je een koord kunt doorsteken en aanspannen. Mijn stofje waar ik dit ga mee doen is dit super leuke roze sterretjes stofje:



Eerst heb ik een grote rechthoek uitgeknipt en deze dichtgevouwen, dichtgestikt MAAR een gaatje overgelaten om het binnenstebuiten te draaien:



En dan draaien maar:



Dan heb ik de rechthoek dichtgevouwen en de zijkanten terug dichtgestikt en terug binnenstebuiten gedraaid.



Bovenaan heb ik een boord dubbel naar binnen gevouwen om zo te zien waar ik gaatjes kon maken voor het touwtje. De gaatjes heb ik gemaakt net als een knoopsgat en wanneer die klaar waren heb ik het boordje overgeplooid en gestikt:



Dan heb ik het touwtje, de veter eigenlijk, erdoor geregen en deze versiert met pareltjes!



Super dat je het kunt aanspannen:






Net een oud gymtasje :)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen