zaterdag 20 september 2014

Roze sterrenrokje met tulle

Hier gaan we weer, nog eens een cirkelrokje EN met roze in natuurlijk...maar TOCH een klein detail anders: ik wou eens zo'n rokje maken in 2 laagjes waarvan de onderste in een soort 'tule' was!

Ik heb in de soldeur een stukje roze 'tule' gevonden:



Voor de bovenkant heb ik dit mooie sterren stofje genomen:


In de plaats van een gewoon rekkertje heb ik dit rekkerstofje gebruikt om een taillebandje te maken:



Ik ben dus mijn cirkelrokje gemaakt zoals gewoonlijk, in zowel het tule stofje als het sterrenstofje. Ik heb ze dan op elkaar gelegd en het bovenste sterrenstofje een klein stukje af geknipt zodat je de tule er dan onderdoor ziet steken. 

Voor de afwerking onderaan heb ik een biaislintje gebruikt die ik eerder eens zelf heb gemaakt:



Alles aan elkaar en tadaaaaaaaaaaaa:





Rekkertje overplooien:



Mijn dochters vonden het 'prinsesy' :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen