vrijdag 12 september 2014

RecyKLEREN: van damesjurk naar prinsesjesjurk

Ik heb het al altijd beloofd aan mijn dochter dat ik ooit wel eens een prinsessenjurk ging maken en met dit 1 euro koopje uit Think Twice ben ik dus van start gegaan:



Eerst ben ik begonnen met patronen uit mijn map te halen om een bovenstuk te maken. Die heb ik dan overgenomen uit de stof zodat ik dus, net zoals een gewone jurk, kon beginnen met een stevig bovenstuk:





De goeie kanten terug op elkaar gelegd en de zijkanten vaststikken:



Dan alles binnenstebuiten draaien:



De voering is niet 'mooi' maar die heb ik dan ook bewust gedaan met 'restjes' stof want...die zie je toch niet en het is tenslotte slechts verkleedkledij é.

De achterkant ging ik normaal met knopen doen maar ik heb uiteindelijk gewoon velcro aan gestikt, wat nog gemakkelijk is voor de kinderen om aan en af te doen!


Dan een zelf gefabriceerd pofmouwtje geprobeerd:



Ik heb er ook een lint in vastgestikt aan de zijkanten zodat, wanneer het nog wat te groot is...wat het dus ook was, nog een beetje kan aan worden gespand:



Dit is een kraagje die ik ook in de solden in de H&M heb gekocht op de kinderafdeling, yep terug een euro deal!





Deze hartjes kreeg ik van mijn schoonzus en ééntje heb ik gebruikt onderaan het kraagje:



En dan alles vaststikken:



Ready for my princess! (sen)






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen