donderdag 25 september 2014

RecyKLEREN: pyjamabroek van babylakentje

Aangezien Lucie verhuist is van babybed naar GROTE bed heb ik nu een pak babylakentjes die nu ongebruikt blijven. Ik heb een paar witte maar ook wat kleurrijke en hier ga ik dus een pyjama broek van maken voor....mezelf!!



Eerst heb ik het lakentje opengeplooid en de voorkant van de achterkant losgeknipt zodat ik 2 grote rechthoeken heb:



Dan een gewone broek van mezelf, in 2 geplooid, op de stof gelegd en met een brede naadwaarde rondom geknipt (2x):



Dan de 2 stofjes opengeplooid en met de goeie kanten op elkaar gelegd. Hier heb ik dan de 2 bovenste korte zijkantjes vastgestikt aan elkaar:



Dan de stof open geplooid zodat je de vorm van de broek ziet en de binnenste pijpjes vastgestikt:



K'heb dan bovenaan een boordje overgeplooid en gestikt voor een brede rekker en onderaan de broekspijpjes mini boordjes gestikt zodat ik een fijn elastiekje in kon steken:



En mijn broek is klaar:



That is one FUNKY pj-pants!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen