woensdag 17 september 2014

RecyKLEREN: Groen jurkje Leila

RecyKLEREN!!

Uit deze grote en vooral lange groene jurk wil ik proberen een jurkje te maken voor Nina:



Ik ben aan het werk gegaan met het boek 'Zelfgemaakte Kleertjes': ik ga werken met het patroon Leila:


Eerst ben ik terug begonnen met zoveel mogelijk grote stukken stof uit de jurk te knippen. Het grootste stuk heb ik vaneerste keer dubbel geplooid zodat ik daaruit de voorkant kan knippen:



Voor de mouwtjes en hals heb ik een leuk contrasterend biaislintje genomen: dit leuke roze lintje met gekleurde bolletjes:



Aan de achterkant, die nu nog open is, heb ik de kantjes mooi overgeplooid om zo af te werken met leuke roze knoopjes:






De achterkant zag er dan dus zo uit:



Ik vond in mijn 'rommelmandje' nog een klein strikje die ik ooit gerecupereerd heb van een truitje en deze wou ik hier ook gebruiken door het vooraan op het jurkje vast te naaien:



En THE GREEN dress is ready!

Ziehier mijn groen spookje:



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen