zaterdag 6 september 2014

Recycleren: van babylakentje naar vlaggetjes slinger

Ik heb jullie al meegedeeld dat mijn kleinste meid een tijdje terug verhuist is van haar babybedje naar het GROTE bed en nu gebruik ik dus haar kleurrijke babylakentjes om andere spullen te maken...of toch te proberen!

Dit keer ga ik met de andere helft van een lakentje een slinger maken! 

Eerst heb ik in karton een grote driehoek uitgeknipt die dient als sjabloon voor mijn vlaggetjes:



Dan heb ik deze driehoek dus overgenomen op mijn stofje; Doordat het allemaal van eenzelfde lakentje komt vormt het een leuke serie MAAR zelfs allemaal verschillende stofjes kunnen ook super leuk zijn! Dit blijft zowiezo een leuk project om te doen met restjes ook!



Dan heb ik dus de verschillende driehoekjes telkens per 2 met de goeie kanten op elkaar gelegd en de lange zijkanten dichtgestikt:



Het puntje onderaan afknippen en dan binnenstebuiten draaien (en wat strijken) :




Uit andere restjes stof heb ik zelf een biaislintje gemaakt:



Dit ga ik gebruiken voor mijn lint waar de vlaggetjes aan komen:



Ik heb mijn lintje nog eens stevig gestreken in de helft zodat de vlaggetjes er telkens goed tussen bleven zitten tijdens het naaien en voila: 


een super vlaggetjes slinger:







Party !!









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen