donderdag 18 september 2014

2 - laagjes cirkelrokje(s)

Met dit bloemenstofje ga ik terug eens een cirkelrokje maken maar nu toch op een iets andere manier: ik ga er een dubbel laagje van maken! 

Dus bovenkant deze mooi bloemetjes stof:



En onderlaagje: dit mooie roze stofje:



Ik ben terug begonnen met, uit alle 2 de stofjes, het patroontje over te nemen voor een cirkelrokje MAAR het roze stofje was het 'normale' patroon en het bloemetjes stofje heb ik een paar cm korter gemaakt:



Deze heb ik dan helemaal opgeplooid en zo op elkaar gelegd dat het midden van beide rokjes mooi op elkaar lag; Daarna heb ik ze dus aan elkaar vastgestikt, in het midden natuurlijk:



Voor de randjes heb ik gebruik gemaakt van mijn zelf gemaakt biaislintje in donker roze:



Voor de tailleband heb ik uit het bloemetjesstofje een reep geknipt en deze zo gestikt dat ik dus een redelijk brede band had:



Deze band heb ik dan vastgestikt aan de rokjes:



En ik was best wel tevreden met het resultaat!
(het ziet er wel al wat 'verompelt' uit op foto maar dit is omdat mijn dochter het al veel gedragen heeft vooraleer ik de foto nam :) )


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen