zondag 10 augustus 2014

Zomerspelletje: bal spel met karton van Ikea

Wat is er allemaal leuk als je spullen koopt bij Ikea?

  • je hebt nieuwe spullen 
  • je kan weer 'inrichten'
  • je hebt veel karton om te knutselen

Dus ik ben aan het werk gegaan met één van de grote kartonnen van Lucie's bed; Ik heb hem eerst in 2 gesneden want ik heb maar 1 helft nodig:


Je kunt hem dan versieren of er op tekenen maar het moest nu héél snel gaan dus ik heb gewoon met een breekmes 3 grote gaten gesneden waar een bal doorkan rollen. Hierboven heb ik de cijfers 1 2 3  gespoten met een spuitbus zodat er 'punten' kunnen gewonnen worden met het spelletje:



Daarna een borstel op de grond gelegd zodat de deelnemers erachter kunnen staan en rollen met de bal...of schoppen! Ik had de zijkanten wat overgeplooid maar wanneer ze wilden schoppen heb ik toch maar 2 stoelen naast gezet zodat het niet de hele tijd omvalt.

En een scorebord is natuurlijk ook nodig!



The game is ON!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen