vrijdag 22 augustus 2014

Stoffen map met bloemetjes

Ik zag op internet al zo'n kaftjes enzo in stof en ik wou eens iets gelijkaardigs proberen: een 'stoffen' map dus!

Eerst een mooi stofje gekozen natuurlijk:



Daarna de afmetingen genomen: eerst de stof dubbel leggen en kijken dat het zeker iets breder is dan een A4 blad...dat ik mijn map kan vullen natuurlijk!



Ik had nog 2 'versleten' onderleggers die ik in de stof heb gestoken als versteviging:



Wanneer ik, in de stof, de 2 onderleggers heb gestoken heb ik ze dus dichtgevouwen en de zijkanten dichtgestikt. Voor de flap heb ik bovenaan een biezeke genaaid met een kanten boordje:



De zijkant is aan de ene kant afgewerkt met een blauw biezeke met witte bolletjes en de andere kant roze met witte bolletjes. Ik vond het wel origineel dat er 2 verschillende kanten zijn EN ondertussen zijn mijn restjes biaislint gebruikt é.



Voor extra versiering heb ik op de flap een bloem gekleeft die afkomstig is van slippers die ik heb ontleed aangezien er op de ene bloem mega plekken waren die ik niet meer uitkreeg...met als gevolg dat ik ze natuurlijk niet meer droeg:


 

Past goed bij de witte bloemetjes niet?



En daar bovenop een mooi knopje:



En mijn map is klaar!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen