woensdag 27 augustus 2014

Restjes omzetten naar zakjes

Restjes tijd! 

Mijn bak met restjes raakt weer wat vol DUS ik ga wat kleine, eenvoudige maar leuke zakjes maken.

En dit dan nog op de meest eenvoudige manier!
Korte en snelle uitleg:
  1. 2 lapjes aan de rits naaien
  2. daarna de zijkanten dichtnaaien, terwijl je de rits half open laat
  3. de rits afknippen en alles binnenste buiten draaien

Hier heb ik 3 verschillende printjes gewoon aan elkaar gestikt om hier dan ook een langwerpig rits zakje te maken:



Jammergenoeg kwam het niet echt recht uit aan de voorkant :)  


 

Bij dit zakje heb ik een klein vierkantje gemaakt van terug 2 verschillende stofjes die ik aan elkaar vast heb gestikt en daarna afgewerkt met een ritsje uit de kringloopwinkel:



Mini'tje:



Als laatste heb ik dit mooie gele stofje, met reliëf, gebruikt. Ik heb er een rits in gestoken met een fluo garen, komt minder mooi uit dan ik had gedacht maar...ik zal het wel voor iets kunnen gebruiken é.



Voila, de bak met restjes stof is weer een beetje verlicht, ik kan weer beginnen vullen dus :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen