vrijdag 8 augustus 2014

Playsuit met witte bolletjes

Ik vond een filmpje op internet waar je, op een eenvoudige manier, een jumpsuit kon maken en dit wou ik ook eens proberen!

Dus allereerst heb ik een stofje gekozen waarin ik, uitzonderlijk eens, voor mezelf weer eens iets wou maken; In dit stofje ga ik dus mijn jumpsuit, eigenlijk playsuit (= jumpsuit met short ipv lange broek) maken:



Ik ben begonnen met het short-gedeelte:



Eerst moest ik een 'U' uitknippen op de dubbelgevouwen stof:



Deze daarna openplooien en de 'schuine zijden' dichtstikken zodat je een shortje bekomt:



Voor het bovenstuk: 
een grote (dubbelgevouwen) rechthoek uitknippen met de afmetingen van het breedste deel van je lichaam en de hoogte (middel tot juist boven buste): 



Aan de bovenkant hiervan een strook dubbelplooien en een rekker in rijgen:



Daarna heb ik het lint vastgestikt voor tussen de top en short vast te maken:



Dit lint heb ik dus eerst aan de short vast gestikt en daarna aan het bovenstuk:



Voila, hij is gemaakt! 

Super snel en super gemakkelijk! Ik heb hem zelfs al aangehad om in mijn tuintje te werken!



Natuurlijk is dit wat moeilijk te 'presenteren' dus kon ik niet anders dan hem eens aan te trekken voor de foto :)



Wil je het originele filmpje eens bekijken en het zelf proberen kan je dit op deze link.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen