woensdag 20 augustus 2014

Oranje bloemetjes rokje

Lucie haar 'nieuwe' lievelingskleur is oranje en deze keer ga ik een  rokje maken voor mijn kleinste meid in haar lievelingskleur:ORANJE....met witte bloemetjes!





Het is op een hééél simpele manier gedaan: ik had nog een rechthoekje van deze stof en die kwam breder dan Lucie dus daar kon ik een simpel rokje uit halen; Eerst wat gestreken en dan geplooid met de goeie kant op elkaar:



Daarna de onderkant afgewerkt door naar binnen te strijken en dicht te stikken, 2 rijtjes boven elkaar:



Daarna heb ik de bovenkant gedaan: een brede strook naar binnen gestreken, dicht gestikt maar een gaatje vrijgelaten om nadien mijn rekkertje door te steken:

Ik had nog deze mooie bloemetjes, ik weet zelfs niet meer vanwaar ze komen, en ik vond ze hier leuk bij passen dus aan de 2 zijkantjes wou ik deze graag gebruiken:



Eerst opspelden en dan met een grote steek onder de naaimachine maar ik zag al direct dat de randjes omhoog kwamen dus heb'k met de hand de zijkantjes van de bloemetjes telkens met een mini steekje vastgemaakt. 



Daardoor zag de binnenkant er natuurlijk beroerd uit maar die heb ik wat proberen te verdoezelen met een lampje oranje stof...zo zal er ook minder aan gehaperd worden.



Daarna dus mijn rekkertje erin gestoken, waardoor de bloemetjes wel een beetje 'paraplu' gingen staan:



Maar ja, kvind het nog altijd leuk en Lucie ook dus dat is het belangrijkste!


Terwijl ik dan toch bezig was heb ik van een klein lapje stof, een super mooi 'fietsenprintje' ook nog eentje gemaakt:



2 rokjes rijker!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen