vrijdag 15 augustus 2014

Hemd voor Jonas

Allereerste herenhemd!

Ik heb al zodanig veel genaaid voor mijn meiden dat ik toch wel ook eens iets voor mijn vent moet maken é! Ik wou mij eens wagen aan een herenhemd dus ik heb mij een burda patroontje gekocht!

Eerst alles ontcijferen van het patroon, het is dan ook mijn eerste echt ‘Burda’ die ik heb gekocht dus het was allemaal wat nieuw voor me.



Dan met mijn patroonpapier te werk gegaan zodat ik zeker alle mogelijk stukken had en ze dan op mijn stof gelegd om uit te knippen.



Daarna was het aan de naaimachine é: stap voor stap heb ik geprobeerd het plan te volgen. 



De kraag heb ik weer ‘a la lisa’ gedaan maar ja..er IS toch een kraag é J.



Voor de knoopjes heb ik deze witjes gekozen, die ik ooit in de kringloopwinkel heb gekocht enkel en alleen omdat ik ze mooi gesorteerd vond op het kartonnetje:





Maar mijn man draagt eigenlijk niet graag hemden met lange mouwen dus heb ik maar afgeknipt:


Tadaaaa:


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen