zaterdag 30 augustus 2014

Haarrekker strikjes

Ik ga terug een ideaal projectje doen voor uw restjes stof op te gebruiken: haarrekker strikjes!

Eerst heb ik er een potlood, latje en 'rond' voorwerpje bij genomen, dit laatste was een potje die ik heb geleend uit de kindjes hun keukentje :)



Ik heb er een patroon papiertje bij genomen en deze vorm op getekend:



Dit uitgeknipt:



Voor mijn 1ste strikje heb ik dit bolletjesstofje gekozen:



Met mijn mini patroontje heb ik 2x het patroontje overgenomen:



De goeie kanten heb ik op elkaar gelegd en ronddom gestikt, klein gaatje gelaten om alles binnenstebuiten te draaien:



Na het draaienkreeg ik dit langwerpig vormje, en omdat mijn stofje rood is heb ik er een rood rekkertje bijgenomen:



Ik heb het stofje rond het 'ijzertje' geknobbeld en zo: een strikje!



Efkes testen op mijn model:

Ik vond het wel goed maar ik wou ook eens een iets breder modelletjes proberen dus aan de hand van mijn vorig vormpje heb  ik een iets breder modelleke gemaakt:



Dit heb ik overgenomen op een groen stofje:



Groen rekkertje erbij:



En daarna errond strikken:



Gelukkig wou mijn model nog eens poseren:



Voila, dit hebben we...gestrikt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen