dinsdag 19 augustus 2014

Camera riem hoesje

Een nieuw projectje vandaag: een riem voor mijn echtgenoot zijn camera!

Ik wou een iets bredere riem maken die vooral zacht was want na een lange tijd rond de nek vond hij de riem soms wat 'schuren' dus mummy to the rescue é en dan nog met dit super zachte groene velours/spons achtig stofje:



Ik ga een riempje maken die ik er eigenlijk gewoon kan overschuiven, dus eigenlijk eerder een hoes dan een riem...voor de duidelijkheid:



Ik ben begonnen met 2 repen te knippen die de afmeting hebben van het 'bredere' gedeelte van de camera riem:



Ik heb de stroken met de goeie kanten op elkaar genaaid en dan de reep binnenstebuiten gedraaid:


 

Na wat afwerking aan de uiteinden kon ik het al snel over de riem schuiven...ok eerder trekken:



Voila, wel snel gedaan é! Nu dit duidelijk is zou ik eigenlijk wel nog wel eens sneller een nieuw hoesje kunnen maken EN volgende keer misschien ook een mini zakje voorzien voor het afneembare klepje in op te bergen...........maar is voor volgende keer!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen