woensdag 6 augustus 2014

Boontjes zaaien


Jonas heeft van een collega zaadjes gekregen om boontjes te zaaien en dit ga ik dus samen met mijn 2 tuinkaboutertjes proberen!



Eerst hebben we allemaal kleine potjes gevuld met aarde, wat natuurlijk al super leuk is é!




Daarna telkens een klein putje in gedaan en er om de beurt een zaadje in gestoken.



 

Nu een beetje water over en...hopen op een zonnetje...en natuurlijk ook regelmatig water geven!



6 Juni 2014





8 Juni 2014



Mijn plantjes waren er klaar voor. Ze mogen de wijde wereld in: mijn tuintje dus!


Ik heb begrepen dat ze moeten geplant worden bijeen stok of één of andere opstelling zodat ze kunnen klimmen dussss wou ik hier terug één van mijn lampekapjes gebruiken. 





Ik heb eerst een stok in de grond gestoken...gehamerd om correct te zijn en daarna een klein bloempotje, ondersteboven, vastgemaakt op de stok met een vijs. 




Dit potje heb ik dan zwart gespoten, net als ik gedaan heb met het lampekapje en dit laatste erop gezet.



 

Daarna met touwtjes, en wat overgebleven piketten van een kapotte tent, een opstelling gemaakt:



 

Daarna mijn plantjes erbij gezet:




En nu...opvolgen die boontjes!



15 juni 2014




Nu kreeg ik opeens te horen dat de stok wel zo'n 2 meter moest zijn, wat de mijne dus niet is, dus ik bracht een bezoekje aan de Floralux. Nadat ik mijn karretje weer gevuld heb met véél te veel spullen EN een paal, heb ik direct in mijn tuintje aan het werk gegaan. Eerst mijn touwtjes losmaken, paal eruit, lampekapje ontmantelen en nieuwe paal erin!


Gelukkig hingen mijn plantjes nog niet vast aan het touwtje en ik denk ook niet dat ze er veel last van gehad hebben. Dus nu mogen ze pas ECHT beginnen klimmen!


28 juni 2014



6 juli 2014


9 juli 2014



13 juli 2014





5 augustus 2014






Boontjes in zicht!!




Woehoe mijn eerste oogst:



Ik ga de kleine nog laten hangen zodat ze ook groot worden maar ze zijn alleszins al goe bezig!!!

Oh en btw mijn eerste venkel heb ik ook geoogst:




Oké ik ben daar eigenlijk géén fan van...ik vind het gewoon echt echt echt niet lekker MAAR wel leuk te geven aan mensen die ze wel lekker vinden :)








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen