donderdag 17 juli 2014

Zwarte jurk voor Zus

Ik wou eens iets maken voor mijn zus en ze zei dat ze wel een 'little black dress' kon gebruiken dus ik ging opzoek naar patroontjes. 



Ze had het liefst zwart maar ook glanzende stof dus heb ik zo'n stof gekocht maar het werken daarmee heb ik een beetje onderschat...een beetje veel! 



Zoveel dat ik het halverwege heb stil gelegd en gewoon een andere stof ben gaan halen en opnieuw begonnen...eigenlijk niet opnieuw maar een héél ander patroon. Dit keer heb ik iets dikkere zwarte stof gekozen maar ook met wat glans.

Ik vond een leuk in Het grote naaiboek, eigenlijk de jurk op de cover:



Ik ben begonnen met alle patroon onderdelen over te tekenen op papier en daarna uit stof te knippen:



Daarna ben ik begonnen met de onderdelen vast te stikken:



Zo kreeg ik eerst een voorkant, bestaande uit 3 delen:

En dan de achterkant met mijn hele lange rits die eigenlijk bijzonder goed gelukt was:



Daarna de voor en achterkant dichtstikken:



De decolloté kwam iets te hoog dus heb ik die ook wat 'verdiept' en dan als laatste de mouwen gemaakt:



De rug was uiteindelijk veel te los dus heb ik de jurk een heel stuk ingenomen en daarna onderaan gestikt naar wens; Het is nog niet het 'wouw' effect dat ik wou maar voor eerste 'black' dress viel het nog mee. Misschien dat ik volgende keer toch nog eens probeer met een iets lichter stofje maar mijn zus was er wel tevreden mee en ik mocht er zelfs mee pronken op mijn blog:



Ik heb me dan toch nog eens gewaagd met het glanzende stofje omdat ik er toch nog iets wou van maken. De foto's heb ik, na het eindeloos sukkelen, gewist maar ik heb er dus nog een jurk kunnen van maken die mijn zus ook draagbaar vond!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen