donderdag 31 juli 2014

Zandkoekjes van Sofie

Dit keer gaan we niet knutselen maar koken...eigenlijk bakken! Mijn grootste meid is mijn assistent en na het aandoen van onze keukenschortjes zijn we er volledig klaar voor!

We gaan voor zandkoekjes uit het boek van Sofie Dumont. Normaal gezien zijn deze gemaakt met zo'n Maraschino kersen maar aangezien het voor haar neefje en nichtje is dat we er maken laten deze achterwege.Kinderen vinden die kersen normaal gezien niet zo lekker é.



Het recept van zandkoekjes vind je zowiezo op verschillende sites terug, je moet daarom dit boek niet hebben, maar het is wel leuk natuurlijk :).

Ik had Nina al gezegd dat het met een spuitzak ging zijn en al van het begin zat ze te verlangen om deze te gebruiken dus zodra alle ingrediënten gemend waren, wat niet zo moeilijk was, heb ik alles in de spuitzak gedaan.



Dan ben ik begonnen met spuiten op mijn bakplaten bedekt met bakpapier:



En daarna mijn assistente aan het werk:



Ze vond het super leuk...maar nog leuker om de spuitzak, op speciale manier, uit te likken.

Daarna gingen de platen de oven in:



Ik had ze misschien beter plaat per plaat gedaan want de bovenste kwam al snel donkerdere terwijl de onderste nog niet waren verandert van kleur. 

Wanneer ze klaar waren was het proeftijd! Ze zijn super lekker en echt 'zanderig', je hoeft er niet op de bijten, ze verkruimelen direct in je mond.



Dan potjes klaarmaken om cadeau te geven:





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen