donderdag 3 juli 2014

Stoffen envelopjes

Ik wou terug eens proberen om een stoffen envelopje te maken; Wat ik er juist mee ga doen of weet ik niet maar ik had er onlangs in papier gemaakt en daarom...nu gewoon eens in een stofje proberen.

Eerst heb ik uit karton de vorm van het envelopje geknipt:



Daarna stofjes kiezen en hier de juiste vormpjes geknipt aan de hand van het kartonnetje:



Nadat ik de 2 stofjes, met de goeie kanten op elkaar heb gelegd, heb ik de randjes gestikt; Alle kanten behalve de recht onderkant.



Eerst binnenstebuiten draaien en dan de rechte kantjes netjes naarbinnen strijken en vaststikken; Dan de envelop dicht plooien en de randjes vastikken:



Terug binnenstebuiten draaien:




Ik zou ik niet zijn moest er natuurlijk weer ietske niet helemaal goe zijn en zoals je ziet is dus het 'flapje' een beetje schuin MAAR het ziet er niet mis uit é!



DUS ik probeer het opnieuw, ditmaal met een retro bloemenpatroontje:




Nu de versnelde versie:
Terug het patroon overgenomen van het kartonnetje:




 randjes afwerken en binnestebuitendraaien é:




En dicht stikken aan de randjes:




Er gaat geen postzegel op blijven kleven maar ik vind wel een manier waarop ik er misschien iemand kan mee plezieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen