zaterdag 26 juli 2014

Regenjas poncho

Ik wou voor de kindjes, voor op de bakfiets, een regenjasje of poncho maken dus ben ik naar de stoffenwinkel geweest om wat regenbestendige stof te vinden en ik vond dit super cool plastiek geel stofje:



Mijn eerste 'test' jas is voor Lucie en om het formaat te weten heb ik een trui'tje van Lucie op de dubbelgeplooide stof gelegd:



Hier heb'k een cirkel uitgeknipt:



Daarna heb ik de gaten geknipt voor de armen en het hoofd:



Voor de voering heb ik een roze stofje genomen, waar ik toevallig ook héél veel stof van had. Nadat ik dezelfde cirkel uitgeknipt had als uit de gele stof, ben ik begonnen met uit beide stoffen mouwen te knippen:



Nadat'k ook een kap heb uitgeknipt in beide stoffen heb ik alles vastgemaakt aan de 2 cirkels. Wanneer alles aan elkaar vast zat heb ik de voering en de regenmantel met de goeie kanten op elkaar gelegd en vastgestikt. Onderaan heb ik een klein gaatje opengelaten zodat ik het helemaal binnenstebuiten kon draaien.



Voor versiering heb ik dit prachtige bloemen lintje gebruikt:



Voor onderaan het jasje heb ik een bolletjes biezeke gebruikt:




Het is wat kort voor een echte 'poncho' te zijn voor Lucie maar het blijft wel een leuk jasje!




Daarna nog een grote gele knoop erop en testen maar!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen