maandag 7 juli 2014

recykleren: van jurk naar bloesje

Ditmaal ga ik weer eens een bloesje maken!

Ik ga het maken van een 'granny' jurk die ik ook nog eerder op een Think Twice uitverkoop heb gekocht.

Voor het patroon ga ik nog eens gebruik maken van het patroontje die ik gemaakt heb voor een bloesje voor Nina's nichtje Oona.


 

Ik ben dus terug begonnen met alle mogelijke bruikbare stukken uit de jurk te halen en hier dan alles uit te halen wat ik nodig heb voor mijn patroon.



Daarna beginnen met de randjes af te werken en dan de nodige stukken aan elkaar stikken:



Voor de rug wou ik een klein ritsje en ik had enkel zo'n hele lange dus deze heb ik gewoon afgeknipt!

En mijn 'retro' bloesje is klaar:



Nina vond het leuk zo'n 'gladdig' stofje.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen